Odzież do biegania. Mamy jesień, a jesienią bardziej niż kiedykolwiek dbamy o nasz system odpornościowy. Nic tak nie wzmacnia naszej odporności jak trening na świeżym powietrzu. W związku z tym, warto przygotować się do treningów i zadbać o komfort w tym czasie, kiedy będziemy budować formę do wiosennych startów. Trening jesienią i zimą jest bardzo wartościowy dla naszego organizmu. Ale jak się na taki trening ubrać?

Przede wszystkim pamiętaj, że kiedy zaczynasz biec, rozgrzewasz się bardzo szybko. Oczywiście biegając wtedy, kiedy za oknem mamy polską złotą jesień nie musisz wyglądać ja ludzik Mechelin. To znaczy, że nie ma potrzeby zakładać na siebie niewiadomo ile. Co innego kiedy biegamy zimą. Kiedy mróz maluje piękne obrazy na szybach, a ty wychodzisz na trening pamiętaj o tym, aby ubrać się na tak zwaną cebulkę. Tak, aby podczas biegu nie zmarznąć, ale pamiętaj też o tym, aby z kolei się nie przegrzać i nie chorować. Zainwestuj dobrą odzież do biegania. W koszulkę z długim rękawem odprowadzającą pot lub termiczna bielizną. Przydadzą się długie legginsy w których nie zmarzną nogi i chroń kostki zakładając długie skarpetki. Dzięki temu Achilles nie ucierpi i unikniesz problemów związanych ze stawami. Jeśli nie wiesz co na siebie włożyć spójrz na biegaczy, których mijasz każdego dnia na ulicy. Zobacz jak są ubrani adekwatnie do warunków atmosferycznych. Kiedy ja zaczynałam bieganie w trudnych warunkach atmosferycznych również podpatrywałam znajomych, jak i w czym biegają i z czasem moja szafa wzbogaciła się o rzeczy, które są naprawdę potrzebne. A lubię biegać jesienią i zimą najbardziej.

Odzież do biegania dla sportowców i osób lubiących aktywność na świeżym powietrzu zawsze jest wykonana z materiałów odprowadzających pot i zwykle mocno przylegają do ciała. Szczególnie lubię te modele, które są wyprofilowane i mają dłuższy tył, na przykład bluzki które łatwo można „wkasać” w legginsy, aby plecy nie były odkryte, czy dłuższe kurtki i bluzy, które chronią nerki i zabezpieczają przedostawaniu się zimnego powietrza przez szpary. Długi rękaw zapewnia ciepło i chroni przez wiatrem. Kiedy biegam w wietrzną pogodę zawsze zakładam kurtkę. To dodatkowa ochrona przed wiatrem i deszczem. Ale ja jestem strasznym zmarzluchem, więc… bluzy i odzież do biegania muszą być ciepłe i wygodne, najlepiej takie, które nie krępują ruchów i mają dziurki w rękawach, mam na myśli miejsce na kciuka. I w związku z tym, że jestem kobietą lubię ładne rzeczy i wygodne, nie będę oszukiwać, ale to komfort jest dla mnie najważniejszy.

Czapki, opaski i czapeczki z daszkiem. Kiedy byłam nastolatką chodzenie w czapce było po prostu obciachem. Babcia zawsze powtarzała, żeby nosić czapkę bo najwięcej ciepła ucieka właśnie przez głowę. Dlatego noszę czapki i biegam w czapkach. Wiecie że ciepło, które tracimy przez głowę to około 40%? W lato biegam w czapach z daszkiem. Chronią moja twarz i włosy przed słońcem. Jesienią biegam w opaskach bo ogrzewają uszy i skronie, za to zimą zakładam czapkę, szalik i rękawiczki.

Jak zacząć aktywność biegową?

Po pierwsze żadnych wymówek. Bieganie to wolność, nagroda, to sposób na oderwanie się od codzienności. Ma to być przyjemnością, a nie karą po całym dniu w pracy.

To normalne, że początki bywają trudne. Dieta, trening, systematyczność… nie zawsze na wszystko jest czas. Ale nie poddawaj się, na efekty trzeba chwilę poczekać, za to pomyśl jaka będzie satysfakcja.

Zadbaj o stawy. Dobre buty do biegania do inwestycja. Nie biegaj w trampkach! Biegasz po lesie, po górach, po asfalcie dlatego zadbaj o to, aby mieć buty z amortyzacją taką, jaka pasuje do twojego typu stopy i twojej wagi.

Kiedy wychodzi na zewnątrz by pobiegać,  zaopatrz się w komfortowe ubrania. Dopasowane, oddychające, zapewniające ciepło i komfort.

Dopiero zaczynasz biegać? Wracasz do biegania po dłuższej przerwie? Zacznij od marszobiegów. Przeplataj bieganie z szybkim marszem tak, aby twój oddech i serce znów przywykły do wysiłku. Np. 3 minuty truchtu na 5 minut marszu w powtórzeniach po 4 razy. Zmieniaj przy tym tempo.

Ponieważ organizm potrzebuje bodźców do tego, aby nie pracować cały czas na takim samym poziomie, watro urozmaicać sobie trening. Wplataj do treningu bieganie o różnej intensywności, np. rób podbiegi, sprinty, zabawę biegową, szybciej spalisz kalorie.

Aktywność pomaga zachować równowagę dzięki wydzielającym się endorfinom czujemy się szczęśliwsi, jesteśmy naładowani dobrą energią. Aktywność pobudza nasz metabolizm, a to w przypadku niedoczynności tarczycy słowo klucz. Zadbaj aby ta godzina treningu była dla ciebie owocna.

Przed treningiem pamiętaj o rozgrzewce, po treningu o rozciąganiu statycznym i nie zapominaj o odpoczynku. Skup się na tym, co tu i teraz. Wyznacz cele i zacznij je realizować, a szybciej niż myślisz przebiegniesz swój pierwszy półmaraton.

lifeontherun.pl by wiola pec dla under armour
lifeontherun.pl by wiola pec dla under armour

 

lifeontherun.pl by wiola pec dla under armour
lifeontherun.pl by wiola pec dla under armour
lifeontherun.pl by wiola pec dla under armour
lifeontherun.pl by wiola pec dla under armour
lifeontherun.pl by wiola pec dla under armour
lifeontherun.pl by wiola pec dla under armour

 

 

Share This:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>